Mini-Oasen

Vores mål i Mini-Oasen:

Vi ønsker at give børnene en glidende overgang mellem børne­have, SFO og skole, samt at børn og forældre får mulighed for at lære personalet at kende under rolige forhold. Vi vil gennem en tryg og rolig hverdag gøre børnene fortrolige med Oasens rytme, normer, rammer, samt skolens faciliteter. Vi ønsker at styrke barnets selvhjulpenhed og selvstændighed med henblik på en god skolestart.

Ved at skabe tryghed for barnet i egen gruppe, og i samværet med de øvrige SFO–børn, ønsker vi at etablere et godt grundlag for at skabe nye venskaber, samt at styrke børnene socialt og personligt for at barnet kan udvikle sig i gruppen og som enkeltperson.

Vi ønsker at bruge barnets nysgerrighed for at lære, ved at lade børnene arbejde med forskellige emner, temaer og materialer, på forskellige måder.

I Oasen:

Vi lægger vægt på, at børnene lærer os og hinanden godt at kende, samt lærer at færdes ude og inde og benytte skolens faciliteter.

Samtidig sætter vi også stor pris på at vi lærer jer forældre at kende gennem en åben dialog, - med henblik på et godt samarbejde omkring jeres barn.

Personalet:

Personalet i Mini-Oasen er en del af Oasens personalegruppe. Det vil som udgangspunkt være de samme voksne, der er sammen med Mini-Oase børnene, formiddag og eftermiddag.

Dagens gang:

Børnene har deres eget basisrum hele dagen.

Børnegruppen har hver formiddag deres eget program, som består af fælles aktiviteter – udflugter og lege.

Fra kl. 14 vil børnene have mulighed for at være sammen med de øvrige børn, der er i Oasen.

De vil her følge Oasens daglige rytme.

Når Mini-Oasen starter:

D. 1/4 holder vi ”åbent hus”, hvor forældrene kan stille spørgsmål til personalet, og få nærmere information om hverdagen i Oasen.

Når barnet starter:

Børnene skal medbringe mad og frugt. Der er mulighed for selv at købe mælk gennem skolens mælkeordning. Hver eftermiddag kl. ca. 14 er der mulighed for at få lidt at spise og drikke.

Barnet skal desuden medbringe skiftetøj, indesko og overtøj, som passer til vejret.

Oasens åbningstid for Mini-Oasen er kl. 7.06-16.50 mandag til torsdag, fredag kl. 7.06-16.30.

Efter d. 30. juni går barnet i SFO.