Principper for god kommunikation

Mål:

På Blovstrød skole ønsker vi den gode kommunikation mellem alle: Elever, forældre og medarbejdere. Dette gælder både når vi kommunikerer mundtligt og skriftligt.

Dette vil vi gøre ved at opfordre alle til at:

• Kommunikere med og om hinanden i en god tone og med gensidig respekt
  • Være tydelige, forståelige, præcise, åbne og ærlige
  • Være anerkendende og lyttende.

Principper:

• Vi taler åbent og ærligt om evt. problemstillinger og taler med dem, der kan gøre noget ved sagen
  • Vi taler ikke nedsættende om andre.
  • Vi tænker i fælles løsninger

Kommunikation på forskellige medier:
Vi taler sammen ”ansigt til ansigt”, vi taler sammen i telefon og vi kommunikerer via Aula:

• Aula bruges til korte, præcise beskeder
    • Overvej nøje, hvem der skal være modtager af din besked
    • Overvej nøje, om dit svar er relevant for alle, der har modtaget beskeden, eller kun til afsender
  • Telefonen bruges, når der er behov for en samtale
  • Fysiske møder kan bruges, hvis der er behov for at flere deltager, eller man anser emnet for at være for omfattende til en telefonsamtale.
  • Hvis en klasse vælger andre sociale medier, opfordrer vi til at alle, nøje overvejer, hvad og hvordan, man skriver.

Skolebestyrelsen januar 2023